Blog seo traject

Hoe zet je een SEO traject op? In dit blog leg ik uit dat een SEO traject verder gaat dan alleen de techniek en inhoud van je website. Er zijn diverse stappen te volgen om de SEO van je bedrijf op orde te brengen.

#1 Keyword onderzoek

Een goed keyword onderzoek geeft belangrijke inzichten voor jouw online marketing strategie. Ga er eens even voor zitten en maak een lijstje met zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden. Verplaats je in je bezoekers. Wat zijn zoektermen waar zij op zoeken? Vraag het aan je klanten als je er niet uit komt. Zo kan je jezelf inspireren om nieuwe segmenten uit te splitsen en hoogwaardige longtail keywords te vinden die je conversies opleveren.

De volgende tools worden gebruikt door SEO specialisten om het zoekwoord volume en zoekwoord suggesties te achterhalen:

Een keyword onderzoek beantwoord de volgende vragen:

  • Welke zoektermen gebruiken mensen in Google?
  • Welke zoekwoorden zijn het meest relevant voor de website pagina’s?
  • Welke zijn het meest relevant voor je bedrijf?
  • Welke synoniemen kan ik gebruiken?

Als je hulp nodig hebt bij het beantwoorden van deze onderzoeksvragen, help ik je daar graag mee.

#2 SEO tools

Om te kunnen meten of je Seo optimalisatie werkzaamheden het gewenste effect hebben, is het hanteren en installeren van enige tools van groot belang. Om de eerste inzichten van de SEO prestaties van je website te krijgen, adviseren wij de volgende gratis tools te installeren:

  • Google Search Console, geeft inzicht over relevantie, CTR, en positie in de zoekresultaten.
  • Google analytics, geeft inzicht over uw website gebruik, aantal bezoekers, en (mits ingesteld) conversie waarde en route.
  • Hotjar of Mouseflow, geeft inzicht in het bezoekers gedrag, scroll ratio’s, en formulier interacties.

Hierna kan je gaan denken aan betaalde tools zoals:

  • SEO Moz. Deze tool geeft inzicht in je llinkprofiel, link waarde, domein autoriteit en positie in de zoekresultaten.
  • Majestic SEO. Met deze tool krijg inzicht in je llinkprofiel, link waarde, domein autoriteit en concurrentie.
  • Semrush.  geeft je inzicht in je concurrentiepositie met betrekking tot keywords, SERP positie en meer.

Als alles eenmaal ingesteld is, heb je alle instrumenten in huis om je testen en groei in kaart te gaan brengen. Veel van deze SEO tools vragen een stukje code (tracking code) om goed de activiteit op de website te kunnen meten. De meeste van deze codes kunnen geïntegreerd worden met Google Tag Manager. Deze tool is gratis en groeit gemakkelijk mee met de online doelstellingen van je bedrijf.

#3 Technische SEO analyse

Je kunt online veel gratis SEO tools vinden die de technische kant van je website analyseren en quick wins opleveren. Deze tools zijn echter niet volledig en ook de resultaten kunnen van elkaar afwijken. Daarnaast is de techniek maar 1 van de 3 pijlers waar een goede SEO geoptimaliseerde website aan moet voldoen. De andere 2 pijlers zijn content en autoriteit. Het maken van een goede SEO analyse is echter een tijdrovende klus en vraagt om verstand van zaken. Geef je het liever uit handen? Wij voeren, geheel vrijblijvend, een SEO Scan uit waarin we in heldere taal naar voren brengen hoe je website ervoor staat en waar er kansen liggen.  Je kunt online veel gratis SEO tools vinden die de technische kant van je website analyseren en quick wins opleveren. Deze tools zijn echter niet volledig en ook de resultaten kunnen van elkaar afwijken. Daarnaast is de techniek maar 1 van de 3 pijlers waar een goede SEO geoptimaliseerde website aan moet voldoen. De andere 2 pijlers zijn content en autoriteit.

Het maken van een goede SEO analyse is echter een tijdrovende klus en vraagt om verstand van zaken. Geef je het liever uit handen? Wij voeren, geheel vrijblijvend, een scan uit waarin we in heldere taal naar voren brengen hoe je website ervoor staat en waar er kansen liggen. Ook voeren wij tegen een vergoeding een complete SEO analyse uit waarin we de situatie in kaart brengen en duidelijke actiepunten formuleren. Neem voor meer informatie contact met ons op. 

Volgende week:

Stap 4 een seo 0 meting,  

Stap 5: Integreren en interpreteren

en stap 6: uitbouwen en onderhouden