Een veelvoorkomende gedachte van ondernemers is dat het adverteren op eigen bedrijfsnaam niet nodig is. Grote kans dat je organisch al bovenaan staat als iemand op je bedrijfsnaam zoekt. Niet nodig om daar geld aan te spenderen zul je denken. Klinkt heel logisch, maar wij geven je 6 redenen waarom je wèl op je bedrijfsnaam zou moeten adverteren.

#1 Merkbescherming

Regelmatig komt het voor dat bedrijven adverteren op de bedrijfsnaam van een concurrent. Adverteren jouw concurrenten op jouw bedrijfsnaam? Dan loop je traffic en conversies mis, omdat jouw organische positie lager op de pagina staat dan de advertenties van je concurrenten. Voor de concurrenten kost het echter veel meer moeite om hoog te ranken op jouw bedrijfsnaam, omdat jij zelf een veel hogere kwaliteitsscore zult hebben en dus ook weinig voor de clicks betaalt.

#2 Professionele uitstraling

Door te adverteren op je eigen bedrijfsnaam, zul je zowel betaald als organisch bovenaan staan in Google. Hierdoor heb je altijd een top-of-mind positie binnen je doelgroep. Dit straalt professionaliteit en vertrouwen uit. Je laat hiermee zien dat je het de zoeker zo makkelijk mogelijk wilt maken.

#3 Meer controle over je uitingen

Heb je een tijdelijke actie of promotie? In een AdWords-advertentie kun je dit à la minute communiceren naar je doelgroep, terwijl dit bij een organische positie wel maanden kan duren. Een tijdelijke prijsverlaging kun je bijvoorbeeld in de kop of in de sitelinks van je advertentie zetten. Zie hieronder een voorbeeld:

 #4 Meer traffic

Uit onderzoek is gebleken dat je totale websiteverkeer flink toeneemt. Je staat namelijk altijd bij de bovenste resultaten, waardoor je de zoekresultatenpagina domineert. Je potentiële klant kan dan niet meer om je heen.

#5 Lage kosten per click

Gezien het feit dat de kwaliteitsscore van jouw advertentie bijna altijd 10/10 is, zullen de kosten per klik minimaal zijn. Vooral bij een lage concurrentie zul je waarschijnlijk tussen € 0,01 en € 0,30 per click betalen.

#6 Kwaliteitsscore account

De CTR van je zoekwoorden op je bedrijfsnaam is veel hoger dan andere zoekwoorden binnen je account. Hierdoor krijgen deze zoekwoorden een hoge kwaliteitsscore. Voor het berekenen van de kwaliteitsscore houdt Google rekening met de kwaliteit van álle zoekwoorden binnen je account. Adverteren op je eigen bedrijfsnaam heeft dus een positieve invloed op de kwaliteit van je hele account en kan leiden tot lagere kosten per click.

Overtuigd om te gaan adverteren op je eigen bedrijfsnaam? Doe er je voordeel mee! Wil je het liever aan ons over laten? Neem dan nu contact met ons op of bekijk onze diensten.