KeenR-blog

Voor één van onze e-commerce klanten hebben wij hun bestaande Google Ads activiteiten geoptimaliseerd. Na een grondige analyse hebben we de campagne geherstructureerd op basis van beschikbare conversiedata, met als doel om te adverteren op de zoekwoorden die het meest waarschijnlijk zijn om te converteren. De resultaten waren direct zichtbaar. Veel minder onnodige vertoningen, hogere doorklikratio’s en belangrijker nog: meer conversies tegen minder kosten!

Resultaten in beeld

In onderstaande afbeelding is de impact van onze wijzigingen halverwege de maand goed te zien.

De blauwe lijn is de CTR (doorklikratio): dit is de verhouding tussen het aantal mensen die de advertentie gezien hebben en het aantal mensen die geklikt hebben op de advertentie. De rode lijn is het aantal vertoningen van de advertentie. Bij het starten van de nieuwe campagne zijn de lijnen omgedraaid. Dit betekent dat de kwaliteit van de campagne sterk verbeterd is.

Deze verbeteringen zijn ook duidelijk terug te zien in onderstaande tabel, waaruit blijkt dat de gemiddelde doorklikratio (CTR) steeg met bijna 13%, terwijl de vertoningen juist met zo’n 90% daalde. En het mooiste is: meer dan 3x zoveel conversies en omzetwaarde!

Benieuwd naar de kansen voor jouw Google Ads campagne?

Wil je ook met ons zo’n succesverhaal creëren met je Google Ads campagne? Vraag vrijblijvend onze Google Ads Check aan en start vandaag nog met groeien!