020 - 760 38 85 info@keenr.nl
Deel dit bericht

Ontmoet: Denny

Verzot op: het testen van (het liefst lekker) eten, wat best een tikje culinair mag zijn. 

Slimmerik op het gebied van: SEA & Social advertising

Waarom heb jij een passie voor marketing?

Het duurt niet lang voordat Denny hier een antwoord op geeft: ‘Ik krijg energie als ik aantoonbaar kan maken dat ik een bijdrage heb geleverd aan de groei van een organisatie.’ Dat doet hij door middel van online campagnes en op basis van hele mooie data. 

Hoe blink jij uit op het gebied van SEA?  

Op basis van zijn ervaring durven we het wel te zeggen: Denny is een oude rot in het vak. ‘Ik ben ervan overtuigd dat SEA voor een groot deel een ervaringsvak is. Je moet het gaan doen en er tijd in investeren.’ Al sinds 2013 doet Denny niet anders. ‘Ik ken de klappen van de zweep en kan goed inschatten wat het effect is van bepaalde campagne instellingen, keuzes en wijzigingen.’

Met welke (software) programma’s kan je goed mee overweg?

Denny noemt er gelijk al een paar op nadat de vraag is gesteld: ‘Google Ads, Meta Ads, LinkedIn Ads en Google Analytics (4)’. Verder kijkt Denny snel even op zijn laptop om te bekijken wat hij nóg meer gebruikt. Daardoor komen Google Tag Manager, Photoshop, Swydo en Google Ads Editor nog bij de lijst.

Met wat voor vraagstukken help jij klanten?

‘Wat opdrachtgevers vaak willen is groeien. Het is onze taak om dat concreet te maken.’ Doelstellingen waar Denny mee helpt is het vergroten van online zichtbaarheid, toename van websiteverkeer en het binnenhalen van conversies als een lead of een aankoop. Een andere kracht van Denny is zijn kennis van ICT, waardoor hij kan helpen met technische zaken. Waar veel mensen met hun ogen knipperen, weet Denny raad.‘Ik ben een troubleshooter, die niet stopt totdat het probleem gefixt is.’ Erg handig in een wereld waar alles zich in online systemen afspeelt.

Wat is een van de leukste opdrachten waar je aan hebt mogen werken?

Er schieten er direct een paar binnen. De ene leuk en de ander bijzonder. ‘Ik ben zelf gek op wintersport. Het werken voor een opdrachtgever die verschillende skigebieden promoot was dan ook extra leuk.’ Door de inzet van Google en social ads is het Denny gelukt om meer awareness voor de skigebieden alswel verkeer naar het platform te realiseren. ‘Wat ik ook echt vet vond was het voeren van campagnes voor een goed doel. We moesten deelnemers werven voor een hardloopwedstrijd en dat is echt goed gelukt. Dat is wel bijzonder.’

Welke ontwikkeling in de markt mogen opdrachtgevers niet missen?

Het wordt steeds lastiger om bezoekers op het internet te volgen. De privacy van mensen wordt steeds serieuzer genomen en cookies krijgen steeds meer restricties. ‘Gelukkig staan Google & Facebook in tussentijd niet stil en zal er in de toekomst nog wel het e.e.a. mogelijk zijn. Zoals nu ook (deels) het geval is met de Facebook Conversion API. De mindset moet ook anders: naast tracking beperkingen heb je bijvoorbeeld ook te maken met steeds meer automatisering binnen Google Ads. Het is de taak van de online marketeer om de opdracht- of werkgever hierin te begeleiden.’

Op welk vlak wil jij je graag verder ontwikkelen?

‘Soms lijkt het erop dat een campagne niet goed werkt, maar ligt het probleem ergens anders: op de landingspagina bijvoorbeeld.’ Op basis van die reden zou Denny zich graag verder willen verdiepen in conversie optimalisatie. Alhoewel: ‘Ieder zijn specialisatie, ik kan ook niet overal de beste in zijn. Zolang er maar aandacht aan wordt besteed, of ik dat nu ben of iemand anders. Maar het is zeker een mooi vak.’ 

Wat ga jij doen na een werkdag?

‘Wat ik ga doen als ik aan het einde van dag mijn laptop dichtklap? Ik heb mijn handen vol aan twee kleine kids, maar tussendoor is er nog wel ruimte om eens lekker te koken of uit eten te gaan. Daar kan ik erg van genieten!

Ben je benieuwd hoe Denny jou verder kan helpen met groeien door de inzet van SEA? Bekijk onze werkwijze voor zoekmachine adverteren.


Deel dit bericht