020 - 760 38 85 info@keenr.nl

Marketing Slimmerik - Karlijn - Design

Ontmoet: Karlijn Nijveld

Verzot op: mooie dingen maken o.a. door grafische vormgeving en illustraties 

Slimmerik op het gebied van: design

Waarom heb jij een passie voor marketing?

In februari 2020 is Karlijn afgestudeerd als interieurontwerper. Daar kon ze haar creatieve ei kwijt. Tijdens haar afstudeerstage kwam ze voor het eerst in aanraking met de kracht van online marketing. ‘Ik liep stage bij de horecafabriek in Den Haag. Zij hadden een eigen restaurant in Amsterdam en dat werd helemaal een hype op social media. Toen dacht ik hé dat is interessant!’  En zo is er naast haar creatieve passie ook een passie ontstaan voor marketing. Karlijn verzorgt namelijk het liefst het hele proces: van design tot het online aanbieden van het product en het realiseren van groei qua omzet.  

Hoezo blink jij uit op het gebied van design?

Er zijn tegenwoordig tal van mogelijkheden om zaken visueel uit te beelden. De waarde van een goed design neemt daardoor toe en inmiddels weten veel partijen dat. Het belang van opvallen wordt hierdoor groter. ‘Ik durf risico’s te nemen en het anders aan te pakken dan de huidige norm. Ik weet wat het betekent om zaken vanuit een ander daglicht te bekijken. Daar ligt mijn kracht. Ik ben altijd op zoek naar iets vernieuwends.’

Met wat voor vraagstukken help jij klanten?

Karlijn is een echte duizendpoot op het gebied van design en content. Zo denkt zij graag mee over de inrichting van de contentstrategie, maar werkt ze ook aan de realisatie van de verschillende content items. ‘Vragen waarmee ik klanten help zijn: wat moeten we communiceren en hoe kunnen we dat doen? Vervolgens help ik bij het realiseren van deze items. Ik maak o.a. social media uitingen en e-mails op. Ook help ik met bij Community Management. Het bouwen hiervan doe ik met plezier en is erg belangrijk in mijn ogen.’

Wat is een van de leukste opdrachten waar je aan hebt mogen werken?

De opdracht vanuit Jos Heeren is er één waar Karlijn direct enthousiast van werd. Logisch, want deze creatieveling kreeg de vrijheid waar ze van droomde: ‘Binnen dit branding traject kreeg ik een grote rol in het realiseren van een passend design. Ik begon daarbij helemaal aan het begin met het maken van schetsen. Stap voor stap werkte ik het design verder uit. Van zo’n proces krijg ik onwijs veel energie. Helemaal als je achteraf ook ziet dat de voorstellen daadwerkelijk worden doorgevoerd.’

Welke ontwikkeling in de markt van design mogen opdrachtgevers niet missen?

Volgens Karlijn is Pinterest upcoming. Een trend waaruit bedrijven met aantrekkelijke en visueel sterke producten veel voordeel uit kunnen halen. ‘Pinterest is niet nieuw meer, maar dat steeds meer bedrijven het gaan inzetten, dat is wel iets wat steeds meer begint te komen. Voor veel bedrijven ligt hier dus nog een mooie kans. Met sterke visuele content kun je op Pinterest nieuw publiek aanboren en een achterban opbouwen.’ 

Op welk vlak wil jij je graag verder ontwikkelen?

Karlijn raakt nooit uitgeleerd. Op dit moment ziet zij veel potentie in fotograferen. ‘Zo krijg ik nog meer regie over mijn content en kan ik ook altijd voor een unieke twist zorgen.’ Daarnaast wilt Karlijn ook meer aandacht geven aan het schrijven van content. ‘Ik zie het belang in van goede copy en weet dat dat het mijn designs nog sterker kan maken.’ 

En, ga je vandaag nog wat leuks doen na werk?

‘Ik ga nu eerst even mijn hond Rakker uit laten. Daarna ga ik genieten van een goed glas wijn en wat sushi, samen met wat vrienden.’ Wij hadden niet anders verwacht van dit gezelligheidsdier. 

Kan jouw content wel een een frisse, creatieve blik gebruiken? Neem dan snel contact op.