020 - 760 38 85 info@keenr.nl

Slimmerik - FleurOntmoet: Fleur Dokter

Verzot op: Sporten en lekker eten

Slimmerik op het gebied van: Accountmanagement 

Waarom heb jij een passie voor marketing?

Het komt niet als een verrassing dat Fleur Media, Informatie & Communicatie heeft gestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam, met als specialisatie Reclame Marketing en Communicatie. Al vroeg voelde ze kriebels in haar buik als het ging om marketing. Haar hart maakte een sprongetje bij het zien van de Coca Cola of KLM reclames. “Ik vond het super tof om te realiseren dat ik dat ook zou kunnen. Hoe doen ze dat? Met welke gedachtegang? En voor welke doelgroep?.” Tijdens haar studie kwam ze erachter dat marketing, zoals ze al aanvoelde, echt voor haar is weggelegd.‘Er is een vraagstuk, een doelgroep, en een doel. Dit samen brengen met mensen die er verstand van hebben – en tot een oplossing komen – dat vind ik het mooiste wat er is.’

Hoezo blink jij uit op het gebied van accountmanagement?

Communicatie is key, zo ook binnen het terrein van accountmanagement. ‘Ik ben goed in mijn vak omdat ik met aandacht luister. Ik voel aan waar de onderliggende pijnpunten liggen. Doordat ik het daadwerkelijke probleem op tafel weet te krijgen kan ik samen met strateeg Marije een kwalitatieve aanpak teweeg brengen en het gewenste doel daadwerkelijk realiseren. 

Met wat voor vraagstukken help jij klanten?

Fleur is het eerste contactpunt van een potentiële klant. De vraagstukken waarmee zij wordt benaderd lopen enorm uiteen: ‘het kan gaan om het realiseren van meer naamsbekendheid, meer leads of meer inschrijvingen voor een evenement.’ Het uiteindelijke doel is vaak wel hetzelfde: groei. Wat het ook is, Fleur weet elke keer weer de koe bij de horens te vatten en de juiste krachten te vinden. 

Wat is een van de leukste opdrachten waar je aan hebt mogen werken?

Voor Fleur zit dat minder in het inhoudelijke element, maar juist meer in het proces en de manier van samenwerken. ‘Voor sommige klanten is online marketing nog een redelijk onbekend gebied. Ik word er enorm blij van om ze bij de hand te kunnen nemen en een wereld voor ze open te laten gaan.’Daarnaast krijgt Fleur energie van het menselijke contact. ‘Ik kan binnen mijn functie het marketing aspect combineren met het menselijke aspect; adviseren, aanpak kiezen en de juiste mensen op de juiste plek weten te zetten. De verbinding hiertussen maakt dat het voor mij de ideale job is.’

Welke ontwikkeling in de markt van het accountmanagement mogen opdrachtgevers niet missen?

De ontwikkelingen binnen de online wereld hebben zeker invloed op hoe je accountmanagement voert. ‘Neem nu het maken van afspraken; de tijd van oldschool bellen is wel een beetje voorbij. Steeds minder mensen zitten daar op te wachten. Helemaal wat koud-bellen betreft. Er  wordt vaker gezocht naar creatieve manieren om contact te leggen met potentiële klanten. Je wilt ze aangenaam verrassen en laten voelen dat ze klant willen worden in plaats van moeten worden. Door het inzetten van online marketing kun je hier met mooie funnels op inspelen.’

Op welk vlak wil jij je graag verder ontwikkelen?

Fleur vindt haar eigen ontwikkeling belangrijk. ‘Iedereen zou zich moeten blijven ontwikkelen op het gebied van goede communicatie. Hier valt winst te behalen. Maar daarnaast zou ik ook graag meer leren over marketingstrategie. Zo kan ik tijdens mijn eerste contact met potentiële klanten nog beter meedenken.’ 

En, ga je vandaag nog wat leuks doen na werk?

Het enorm populaire padel heeft ook het kantoor van Keenr bereikt. Fleur staat te trappelen: ‘Ik ga zo een potje padel spelen!’

Benieuwd waar Fleur jou mee kan helpen? Neem dan gauw contact op.