020 760 3885 info@keenr.nl
Deel dit bericht

Ontmoet: Ronja

Gek op: koken en series kijken

Slimmerik op het gebied van: grafisch en UX design

Hoe blink jij uit op het gebied van content en social media marketing?  

Ik ben natuurlijk opgeleid als illustrator, dat lijkt iets heel anders dan grafisch of UX design, maar eigenlijk lijkt het veel op elkaar. Illustreren is namelijk het vertellen van een verhaal door middel van beeld, en dat is ook wat ik probeer te doen als ik content creeër of een website ontwerp of aanpas. Ik kijk dus ook vanuit de lens van een visuele verhalenverteller naar design. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat alles klopt binnen het plaatje dat je de klant voorlegt.

Waarom heb jij een passie voor online marketing?

Ik ben vanaf dat ik klein was al geobsedeerd met het internet en alles wat daarop plaatsvind. Ik ben dus ook altijd goed met computers geweest; ik hielp ook altijd mijn ouders en buren met hun computer problemen. Na mijn opleiding illustratie aan het HKU wilde ik naast illustreren ook iets leren wat me zou helpen met mezelf online naar voren zetten. Toen kwam ik bij online marketing terecht en ontdekte ik dat er eigenlijk heel veel overlap is tussen design en content creatie, en dat UX ook een groot deel is van online marketing. Dus ik kon heel veel skills die ik al had inzetten in de praktijk! Ik vind het vooral fijn dat je met online marketing direct mensen kan helpen door middel van creativiteit en technologische know-how.

Met wat voor vraagstukken help jij klanten?

Ik help klanten vooral door te kijken naar wat ze al hebben en te zien of dat matcht met hoe ze willen dat klanten hun bedrijf zien en hoe je kan zorgen dat de customer journey fijn is. Zo heb ik bij een van mijn klanten een app ontworpen voor kunstgalerijen, en heb ik voor een andere klant een nieuw social feed thema ontworpen. Ik vind het ook altijd leuk om te zorgen dat collega’s kunnen genieten van een verbeterde structuur en makkelijkere processen. Bijvoorbeeld door middel van mooie contentkalenders of vernieuwde documenten. Ik kijk bij bedrijven waar pijnpunten liggen en probeer daar een oplossing voor aan te dragen.

Wat is een van de leukste opdrachten waar je aan hebt mogen werken?

Mijn vorige opdracht was bij Netherlands eScience Center, een research software bedrijf. Ik vond dit een enorm leuk bedrijf omdat ik met leuke mensen mocht werken en elke dag stappen kon zetten om hun branding te verbeteren. Zo heb ik naast de dagelijkse bezigheden, veel nieuwe flyers, posters, social posts en website aanpassingen gemaakt. Daarnaast heb ik, voor ik weg ging, ook nog een nieuw homepage design kunnen inleveren, daar zijn ze nu met een developer mee aan de slag gegaan.

Welke ontwikkeling in de markt mogen opdrachtgevers niet missen?

Ik weet niet of ik zo maar een ontwikkeling kan aanraden, daarvoor zou ik meer moeten weten over het bedrijf van de opdrachtgever! Ik ben meer van het op maat gemaakte advies.

Op welk vlak wil jij je graag verder ontwikkelen?

Ik heb al wel wat kennis, maar je bent nooit uitgeleerd natuurlijk. Vandaar dat ik graag nog verder zou willen ontwikkelen binnen visuele branding en UX-design. Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een organisatiebreed project binnen Rijkswaterstaat, daar leer ik enorm veel van over communicatie en het werken binnen overheidsinstanties.

Wat ga jij doen na een werkdag?

Een lekkere maaltijd maken met vrienden, samen een film of serie kijken of zwemmen in de zomer. Ik heb verder veel hobbies en vind ook constant nieuwe. Zo heb ik de afgelopen weken een cursus pottenbakken gevolgd, moeilijker dan je denkt!

Ben je benieuwd hoe Ronja jou verder kan helpen met groeien door de inzet van grafisch en UX design? Neem dan contact met ons op of stuur Ronja zelf een berichtje op LinkedIn!


Deel dit bericht