020 760 3885 info@keenr.nl

Merkpositionering & Waardepropositie

Ironisch genoeg is het simpel omschrijven van een goede merkpositionering en waardepropositie voor veel bedrijven erg ingewikkeld. De meeste ondernemers denken vooral vanuit hun product of dienst. Logisch, want als ondernemer weet je er met passie alles over te vertellen. Maar als je je niet inleeft in de behoeftes van je doelgroep, loop je het risico dat ze niet met jouw aanbod resoneren. Hoe moet het dan wel?

Oplossing

Om te zorgen dat de communicatieboodschap in alles wat je doet aanslaat én aansluit bij je ideale doelgroep, moet je gaan denken vanuit de pijn, motivatie en het gewenste resultaat van jouw potentiële klanten. Vervolgens sla je een brug met de waarde die jij kunt leveren en waar jij onderscheidend bent ten opzichte van je concurrenten. Op deze manier verklein je het gat tussen jouw bedrijfsdoelstelling en die van je doelgroep.

 

 

Wanneer het optimaliseren

van je Merkpositionering

een must is:

Als je bij potentiële klanten veel tijd en moeite steekt in het overtuigen van je toegevoegde waarde en ze uiteindelijk toch niet voor jou kiezen


Als je veel tijd en geld steekt in het verkrijgen van meer merkbekendheid en websiteverkeer maar merkt dat er maar weinig resultaat uit komt


Als je veelal vanuit je dienst en product communiceert en niet zo goed weet hoe je de verbinding met en relevantie bij je doelgroep kan creëren


Als je een concurrent hebt die precies hetzelfde over zijn bedrijf, product of dienst kan zeggen als jij


Als je nog niet goed weet wat de unieke en onderscheidende aspecten zijn van jouw bedrijf, product of dienst en je wel een frisse blik kunt gebruiken

Zo werken we aan jouw merkpositionering

In één live sessie halen we samen met jou naar boven wat jouw onderscheidend vermogen is en hoe jij je positioneert. Ofwel, je merkpositionering en waardepropositie. Vervolgens vat onze copywriter die samen in één goede kernboodschap die jij in je communicatie-uitingen kunt gaan gebruiken.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Let’s talk!