Een sterke fundering leg je met een goede online marketing strategie
Als jouw online marketing partner gaan we niet lukraak aan knoppen draaien. Allereerst maken wij een scan van jouw huidige situatie. We willen namelijk weten welke marketingdoelen je hebt gesteld, de bestaande marketinginzet en wat jouw huidige online positie is.
Vervolgens kunnen we de doelen en inzichten vertalen naar een concrete online marketing strategie om de doelstellingen te realiseren, inclusief de optimale Customer Journey (online en offline benadering), doelgerichte marketingfunnel en content- en online campagnestrategie.
Voordelen
√ Een optimale mix van online en offline kanalen
√ Focus op jouw doelstellingen
√ Meetbare KPI’s en resultaat
√ Aanpak met online marketing specialisten op maat
Welke marketing middelen
Hoe wij jouw marketing strategie slimmer maken
Elke opdrachtgever is anders. Voor de een is er winst te behalen binnen de content strategie en de UX van de website. Bij de ander ligt de focus juist op de customer journey en een inbound strategie. We onderzoeken op welke punten een strategie mist of rammelt en bieden oplossing op maat.
Merkpositionering & Waardepropositie
Marketingactiviteiten uitrollen zonder goed vooraf na te denken over de positionering van jouw bedrijf en de waardepropositie van jouw product of dienst is als een huis bouwen op los zand. Voor een stevige fundering moet je weten wat je onderscheidend vermogen is en wat de unieke waarde van jouw product of service is voor de klant.
Content Marketing Strategie
Bij marketing is het de kunst om te weten naar welke informatie jouw doelgroep precies op zoek is. Met goede content speel je in op die behoefte, help je de doelgroep bij die zoektocht en kun je uiteindelijk een brug slaan met jouw producten of diensten. Via een doordachte mix van activatie middelen verspreid je deze content met als doel om klanten aan te trekken en aan je merk te binden.
Brand Voice & Huisstijl
Jouw persoonlijke stem en jouw unieke stijl zit in de vezels van je communicatie. Het is wat mensen het gevoel geeft dat ze iets lezen en zien van iemand die ze kennen. Jouw brand voice en huisstijl samen is de publieke persoonlijkheid van je bedrijf. En net als je eigen individuele persoonlijkheid, doordrenkt het alle inhoud en beïnvloedt het hoe mensen je zien.
Herstructureren website
De laatste jaren is het internet dé plek geworden waar consumenten en bedrijven aankoopbeslissingen nemen en producten kopen. Niet gek dus dat het belang van een website en gebruikerservaring extreem belangrijk is geworden. Wil je weten of jouw website optimaal is ingericht voor je bezoekers? Dan kun je een scan van de website door ons laten doen waarbij je advies kunt krijgen waar je eventueel verbeteringen kan doorvoeren als dat nodig is.