SEA? Wat is dat nou eigenlijk?

De term SEA zal vast wel eens langsgekomen zijn in de besprekingen van je online marketing activiteiten. “Maar wat is dat precies en hoe kan je hiermee meer bezoekers naar je website krijgen en conversies behalen?”

SEA staat voor Search Engine Advertising en zijn de geadverteerde zoekresultaten van je zoekmachine. Deze online advertenties kun je bovenaan (en onderaan) terugvinden in de lijst met zoekresultaten.

Voor de Nederlandse markt wordt het meest bij Google geadverteerd. Deze search advertenties worden ingesteld met de tool Google Adwords. Echter wordt bij een sterk concurrerende markt steeds vaker overwogen om (ook) te adverteren bij het zoeknetwerk van Bing.

 

Adwords

Het adverteren in een zoekmachine wordt door velen gezien als een methode om snel en gemakkelijk leads en/of conversies te krijgen.

Met Google Adwords kan je bieden op zoektermen waarop jouw bedrijf gevonden wil worden door de doelgroep. Dit bod heeft een direct verband met de jouw positie in de SERP (Search Engine Result Page). Hoe hoger de advertentie in Google verschijnt, hoe groter de kans dat jouw toekomstige klant op de advertentie klikt.

Echter is het bod niet het enige dat bepaalt hoe hoog jouw advertentie in de zoekresultaten tevoorschijn komt. Ook de kwaliteitsscore speelt hierbij een belangrijke rol. Keywords met hoge kwaliteitsscore hoeven minder te betalen, terwijl zoekwoorden met een lage kwaliteitsscore soms wel 4x zoveel moeten bieden per klik.

De combinatie van het bod en de kwaliteitsscore bepaalt de positie van jouw advertentie in de SERP.

 

KeenR – Gespecialiseerd in SEA

De SEA specialisten van KeenR verzorgen een strategisch SEA campagneplan en helpen graag bij het opzetten van deze optimale campagnestructuur. De campagnes worden door ons goed in de gaten gehouden en waar nodig bijgestuurd en geoptimaliseerd. Hiermee worden alle zorgen uit handen genomen.

Daarnaast kan je ook de onderstaande activiteiten van KeenR verwachten.

 

SEA Diensten 1

Keywordonderzoek

Het uitvoeren van een uitgebreid keyword-onderzoek om te bepalen waar de kansen voor jouw bedrijf liggen.

U

Concurrentieonderzoek

KeenR onderzoekt wie jouw concurrenten zijn op het gebied van SEA en past hier de Search strategie
op aan.

Conversietracking

Het meetbaar maken van de conversies die je behaalt d.m.v. de SEA-campagnes.

Optimale bestemmingspagina’s

Het optimaliseren van de landingspagina voor het verhogen van de kwaliteitsscore.