SEO optimalisatie stappen plan:

Om een goed SEO optimalisatie traject uit te voeren is het belangrijk om gestructureerd te werk te gaan. Op deze pagina beschrijven we een stappen plan om in kaart te brengen hoe een SEO optimalisatie traject verloopt.
Hoelang uw SEO optimalisatie traject duurt en wanneer u daar de effecten van gaat merken is sterk afhankelijk van uw branche, uw concurrenten, uw betrokkenheid en samenwerking.

Laten we hier beginnen:

SEO-Optimalisatie 1
SEO-Optimalisatie 2

Het begin van een SEO traject

 

Hoe zet je een SEO traject op? Hier kan je gemakkelijk diverse stappen volgen om de SEO van je bedrijf op orde te brengen.

Stap 1, Keyword onderzoek

keyword onderzoekEen goed keyword onderzoek geeft belangrijke inzichten voor uw online marketing strategie. Vooor een keyword onderzoek gebruiken SEO specialisten diverse tools zoals:
– de google verkeerschatter,
– Ubersuggest.org
– keywordtool.io
– keyword-hero.com
Soovle.com

Maar dat is niet alles. Vergeet vooral niet je eigen gezond verstand te gebruiken. Het aller belangrijkste van een goed keyword onderzoek is nog wel de DIALOOG aan te gaan. Reserveer eens een uur van je tijd om een bakkie koffie te drinken en te vertellen over je bedrijf. Wat je het leukste vind, wat je ooit heeft gedreven om een een eigen bedrijf op te zetten. Waar verdien je het mest aan en wat vind je zelf het leukste om te doen. Zo kan je je inspireren om nieuwe segmenten uit te splitsen, en hoogwaardige longtail keywords te vinden.  

Een keyword onderzoek beantwoord ook de vragen: 
* Welke woorden tikken mensen in in Google?
* Welke woorden zijn uw website pagina’s voor geschikt om op naar voren te komen?
* Welke woorden zijn voor uw bedrijf toepasselijk?
* Welke woorden en synoniemen zijn nog meer voor u belangrijk?

Als u hulp nodig heeft bij het beantwoorden van deze Keyword onderzoek vragen, wil ik u daar graag bij helpen.

Stap 2, Tools, Tools en nog meer Tools

SEO Tools, SEO Tools en Nog meer SEO Tools

Seo Tools

Om te kunnen meten of je Seo optimalisatie werkzaamheden het gewenste effect hebben is het hanteren en installeren van enige tools van groot belang. Om de eerste inzichten van de SEo prestaties van uw website te krijgen. Adviseren wij enkele gratis tools te installeren.

  • Google Search Console
    – Geeft inzicht over uw relevantie, CTR, en positie in de zoekresultaten.
  • Google analytics,
    – Geeft inzicht, over uw website gebruik, aantal bezoekers, en (mits ingesteld) conversie waarde en route.
  • Hotjar of Mouseflow
    – Geeft inzicht over bezoekers gedrag, scroll ratio’s, en formulier interacties.

Met deze tools krijgt je de eerste belangrijke inzichten over de prestaties en gebruik van uw website. Hierna kan je gaan denken aan betaalde tools te gaan gebruiken als:

  • SEO Moz
    – Geeft inzicht over je llinkprofiel, link waarde, domein autoriteit en positie in de zoekresultaten.
  • Majestic SEO
    – Geeft uitgebreid inzicht over je llinkprofiel, link waarde, domein autoriteit en concurrentie
  • Semrush
    – Geeft inzicht over je concurrentie activiteit op keywords, positie in de zoekresultaten, en meer…

Als alles eenmaal ingesteld is heb je alle instrumenten in huis om uw testen en groei in kaart te gaan brengen. Veel van deze SEO tools vragen een stukje code (tracking code) om goed de activiteit op de website te kunnen meten. De meeste van deze codes kunnen geintegreerd worden met Google Tag Manager. Deze tool is gratis en groeit gemakkelijk mee met de online doelstellingen van uw bedrijf.

SEO-Optimalisatie 3

Stap 3, Technische SEO analyse

Om een goede technische seo analyse te maken kan u online diverse websites vinden die een gratis seo check aanbieden, en wij ook.  Dit is een prima methode om wat oppervlakkige win punten te identificeren die technisch uw website optimaliseren. Echter wees bewust: volledig zijn deze tools niet en vaak zijn de resultaten ook niet altijd volledig betrouwbaar.
Maar laten we eerlijk blijven, een begin is beter dan geen begin.

Gratis SEO analyse

Omdat wij graag helpen, willen wij u ook een gratis seo analyse aanbieden. Deze gratis SEO analyse maakt gebruik van diverse gratis SEO tools die op internet te vinden zijn. Door van elke SEO tool de elementen te nemen die het betrouwbaarste zijn komen wij dan met een constructief document waarmee u alvast de eerste slag in SEO optimalisatie kan maken.

12 + 7 =

De uitgebreide SEO Check,

Deze SEO check duikt diep in uw broncode en levert u een compleet werk document voor uw webdesigner om uw website te optimaliseren om hoog te kunnen scoren in Google. Houd er rekening mee dat een uitgebreide SEO Check van dit kaliber een week tijd in beslag kan nemen. Wij vragen hiervoor dan ook toegang tot uw Google search console account en een financiële vergoeding van €350.- Hiervoor krijgt u:

  • minimaal 10 pagina tellende seo analyse
  • een seo check hercontrole na de implementatie
  • gepersonaliseerd advies per optimalisatie segment
  • een volledig werk document voor uw web designer

 

SEO-Optimalisatie 4
SEO-Optimalisatie 5
En dan verder:

Een SEO traject heeft altijd een lange looptijd, Dat wil zeggen dat het soms een paar maanden kan duren voordat het werk wat je in de optimalisatie steek,t merkbaar wordtin de zoekresultaten van Google. Daarom begint SEO eigenlijk altijd met een negatief ROI. Toch blijft SEO optimalisatie een aanhoudende bezigheid om 1. niet onder te sneeuwen, en 2. je positie net als je bedrijf te laten groeien.

Stap 4: Nul meting

0-meting-seo-trajectNul meting – waar staat uw site nu

Ook een reis van 1000 mijl begint met een eerste stap. -Laozi-
Nu de tools er zijn, en we hebben in kaart wat er gedaan moet gaan worden. en waar op gefocussed moet gaan worden. Is het effect van een goede Seo optimalisatie alleen te meten als er gedefinieerd is waarvandaan we komen.
Door gebruik te maken van een rank tracker, of Google Search Console kan je snel in beeld krijgen welke woorden nu al een positie.

Bij een goede nul meting moet u letten op: 

  • De positie van uw website op de keywords met het meeste volume uit het keyword onderzoek,
  • Het gemiddeld aantal bezoekers per 2 a 3 weken
  • De CTR per pagina en het gemiddeld CTR van de website
  • Het gemiddeld aantal leads/ conversies/ omzet uit uw website. 

Mogen wij u helpen om uw start positie in kaart te brengen? Neem gerust eens contact op over uw nul meting. Vragen staat altijd vrij.

Stap 5: Integreren en interpreteren

Intergreren en Interperteren van uw SEO data en SEO Analyse.

Bij deze stap van het SEO traject wordt duidelijk waarom er zo veel werk in gaat zitten. Na een hoop data verzameld te hebben moet er ook nog wat mee gedaan worden. Je moet:

  • De webbouwer aansturen om de benodigde Technische SEO optimalisatie uit stap 3 te verwerken.
  • Alle tools regelmatig in de gaten houden
  • Keywords toe blijven voegen
  • Landings pagina’s en AMP pagina’s maken

En dan moet je nog goed uitkijken of de conclusies die je uit de data trekt ook klopt. Zijn er andere redenen waarom er eigenaardige gegevens boven komen? Is er een stuk code, of doelen niet goed ingesteld? Een SEO traject blijft dus bestaan uit chekken, onderzoeken, en opnieuw chekken, en actie ondernemen, dan weer chekken en verder onderzoeken.
Om bedrijven te helpen hun SEO traject netjes op orde te krijgen, bied ik aan om bij u op kantoor te komen sparren over uw SEO situatie.
Neem dus gerust contact op om de agenda’s eens naast elkaar te leggen.