KeenR Social Media Marketing in Amsterdam

Met social media marketing publiceert jouw bedrijf zijn specialisme op social media platformen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en nog veel meer. Over de gebruikers van social media is veel bruikbare data beschikbaar. Data zoals leeftijd, woonplaats en interesses. Dankzij social advertising kunnen we op basis van deze data zeer gericht adverteren en de mensen benaderen die voor jouw bedrijf interessant zijn. De kans op conversie/succes wordt daarom steeds hoger, waardoor social advertising steeds vaker wordt toegepast binnen online marketing. Facebook en LinkedIn zijn op dit gebied verreweg de grootste platformen. 

Mogen wij je helpen met Facebook of LinkedIn marketing?

Wil jij ook maximaal rendement tegen minimale kosten? Dan is uitbesteden een goed idee: KeenR helpt je graag verder! Jij hebt geen omkijken naar het opzetten en optimaliseren van de campagnes, dat laat je met een gerust hart aan ons over. Wij helpen je de juiste platformen en tactieken te kiezen, voorzien je van geschikte content en vertellen je alles over de verschillende advertentiemogelijkheden op het gebied van social media marketing.

Hulp bij het adverteren op social media nodig?

Een KeenR social media specialist komt graag bij je langs voor een kop koffie!

Voordelen van social media marketing

Specifieke targeting mogelijkheden
Er is ontzettend veel data te halen uit de profielinformatie van social media gebruikers: leeftijd, hobby’s, beroep, woonplaats en voorkeuren. Hierdoor is het mogelijk om heel specifiek een juiste doelgroep(segment) te bereiken.

Goed meetbaar
Het voordeel van adverteren op een digitaal medium: alles is meetbaar.

Lage kosten
Vergeleken met klassieke advertenties op massamedia kanalen zoals TV, radio, tijdschrift of krant, is social advertising relatief goedkoop. Voor een paar honderd euro heb je al veel views gegenereerd en afhankelijk van je boodschap misschien zelfs veel clicks.

Mogelijkheid tot dialoog
Er worden niet alleen kliks of fans gegenereerd, maar vaak ook een directe reactie. Voor jouw merk meteen een kans om de dialoog aan te gaan. Andere bezoekers kunnen deze reactie ook lezen en daar kennis van nemen of zelf ook deelnemen aan het gesprek.

Mogelijkheid om je advertenties te testen en optimaliseren
Door een aantal versies van een advertentie te lanceren (A/B testing) zie je meteen welke versie de gewenste reactie oproept. KeenR houdt dit voor je bij, en gaat uiteindelijk alleen door met het adverteren van de best scorende advertentie.

Opbouw lange termijn relatie
Als iemand je pagina leuk vindt naar aanleiding van een wervingsadvertentie, is hij of zij geabonneerd op je updates. In wezen is het een soort van inschrijven op je nieuwsbrief, maar dan interactief.

Zo werkt Social Media Marketing

Om middels social media marketing jouw doelen te bereiken, moet er aandacht besteed worden aan de volgende onderwerpen:

Eerst maken we de social marketingstrategie

Social advertising start net als alle vormen van online marketing met een duidelijke doelgroep en strategie. We beginnen met een onderzoek naar de doelgroep en brengen in kaart hoe we middels Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram en/of Snapchat deze doelgroep het beste kunnen bereiken. Social advertising biedt namelijk zeer specifieke targeting mogelijkheden.

Daarna maken we de campagnestrategie

Wanneer de doelgroep is bepaald, starten we met de realisatie van de campagnestrategie. Door efficiënt gebruik te maken van demografische, geografische en sociale gegevens zijn we in staat om de potentiële klant op het juiste moment aan te trekken en uiteindelijk te laten converteren. Er worden diverse advertenties op verschillende momenten ingezet, wat de kans op succes zo groot mogelijk maakt. Deze advertenties zijn zowel op de PC als op de smartphone van de potentiële klant zichtbaar.

Invullen van de advertenties

See fase: De See fase is de eerste fase waarbij de doelgroep in aanraking komt met jouw product/merk. In deze fase zal dus een grote groep mensen aangesproken worden. Binnen deze fase is het doel om zoveel mogelijk awareness te realiseren onder de doelgroepen.
Think fase: Binnen de Think fase ligt de focus op interactie, in deze fase komen branding en sales samen. De doelgroep wil op termijn een product van je aanschaffen en gaat bijvoorbeeld discussiëren (interactie) of vergelijken.
Do fase: Door een advertentie op maat aan te bieden (remarketing) – bijvoorbeeld met relevante producten of een persoonlijke korting – halen we de bezoeker over om tot conversie over te gaan.

KEENR’S KENNISBANK

Wil je liever zelf aan de gang? Wij als social media marketing bureau delen graag onze kennis. In onze kennisbank vind je verschillende whitepapers en trainingen die jou een heel eind op weg helpen. Je vindt hier niet alleen informatie over Social Media Marketing maar ook SEO, SEA en User Experience komen aan bod!