Online leadgeneratie via LinkedIn en e-mail: dit is hoe het werkt!

We komen er niet meer onderuit, je moet online aanwezig zijn als bedrijf om je doelgroep te bereiken. Maar online aanwezig zijn is één ding, online klanten aantrekken, dat is het lastige gedeelte. Maar nu AI jouw bedrijf hierin kan helpen, wordt het een stuk gemakkelijker!

Meer leads, minder gedoe

Bij online leadgeneratie draait het om efficiënt en effectief nieuwe klanten vinden. Geen eindeloze Excel-lijstjes meer doorwerken, maar gericht werken met duidelijke campagnes via AI. Denk aan relevante connectieverzoeken op LinkedIn, gevolgd door gepersonaliseerde berichten. En aan goed getimede e-mails met inhoud die aansluit bij wat de klant en zijn behoeftes.

Een goede leadgeneratie campagne zit in de balans tussen strategie en uitvoering. Er is een goede voorbereiding nodig waarin je kijkt wie je wil bereiken en hoe je dat op een strategische manier doet. Je bent dus niet alleen bezig met zenden, maar vooral bezig met luisteren en inspelen op de behoeften van je doelgroep. Segmentatie en personalisatie zijn dus erg belangrijk binnen online AI leadgeneratie.

AI-LinkedIn leadgeneratie

LinkedIn is het platform om zakelijke leads te genereren. Met AI-LinkedIn leadgeneratie gaat het verder dan alleen connecties leggen. De AI-tool helpt je om je doelgroep snel te vinden en helpt je om op het juiste moment een relevant en persoonlijk bericht te sturen. Hierin is het belangrijk dat het geen standaard sales-bericht wordt. Door relevantie en personalisatie ontstaat een natuurlijk gesprek en een goede eerste indruk. Door de AI-tool de juiste timing te bepalen en maatwerk in de inhoud toe te passen, zet je LinkedIn in als een krachtige start voor nieuwe klantrelaties.

AI-e-mail leadgeneratie

De AI-tool doet meer dan alleen berichten versturen via LinkedIn. Hij zoekt ook naar potentiële profielen die passen bij je doelgroep en haalt hier automatisch e-mailadressen uit. Hierdoor kun je deze mensen vervolgens via e-mail benaderen met relevante, gepersonaliseerde en goed getimede berichten. Met slimme automatisering en data-analyse zorg je ervoor dat de inhoud, verzendtijd en segmentatie van je e-mails perfect aansluiten bij de ontvanger. De AI-tool blijft in beweging, geen dertien in een dozijn berichten maar door continue optimalisatie blijft de boodschap relevant en bereik je dus dé perfecte potentiële lead.

Bij Keenr geloven we dat goede online leadgeneratie geen kunstje is, maar een strategisch proces dat draait om de juiste connecties, inhoud en timing. Wil je meer weten over hoe we dat aanpakken en ben je benieuwd of je jouw bedrijf ook kunnen helpen? Neem dan contact met ons op. Keen to help you grow!

meer inzichten