Als filmregisseur wilde Daan Groot graag meer van zijn gave projecten laten zien aan de buitenwereld. Echter wist hij niet goed waar hij moest beginnen.
Daan Groot is een Amsterdamse commercial- en filmregisseur die bekendstaat om zijn visueel boeiende verhalen en lifestyle-reclame. Hij creëert dynamische en creatieve merkbelevingen voor grote merken zoals Gall & Gall, KLM en Carhartt Workwear. Meer over zijn projecten vind je op zijn website. Naast commercial- en filmregisseur is hij gastdocent op de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie.
Uitdaging
De grootste uitdaging van deze filmregisseur was zichzelf uiten op social media waarbij het niet te commercieel over zou komen. Hij wilde dicht bij zichzelf blijven, content van eigen projecten posten, maar wist niet zo goed waar hij moest beginnen en wat hij moest doen.
Onze aanpak
1. Creëren van een brandbook
We hebben een brandbook ontwikkeld dat volledig aansluit op de wensen, behoeften en projecten van Daan Groot. Dit brandbook fungeerde als het fundament voor alle visuele en inhoudelijke communicatie. Het bevatte richtlijnen voor de visuele stijl, tone of voice, en de belangrijkste waarden die Daan wilde uitdragen. Het brandbook was essentieel om consistentie te waarborgen en ervoor te zorgen dat de boodschap van Daan op alle platforms op de juiste manier werd gepresenteerd.
2. Ontwikkeling van een contentstrategie
Op basis van het brandbook hebben we een contentstrategie ontwikkeld die aansloot bij Daan’s doelen en doelgroep. De strategie richtte zich op het creëren van waardevolle en relevante content die de persoonlijke merkidentiteit van Daan versterkte. We bepaalden welke thema’s en onderwerpen belangrijk waren en hoe we deze het beste konden presenteren om maximale betrokkenheid te creëren.
3. Opstellen van een contentkalender
Met de contentstrategie in hand, stelden we een contentkalender op. Deze kalender gaf ons een overzicht van welke berichten op welke dagen geplaatst zouden worden, zodat we de content effectief konden plannen en consistent konden blijven communiceren. De contentkalender zorgde ervoor dat de boodschap van Daan regelmatig en strategisch werd gedeeld op zijn sociale kanalen, met een duidelijke focus op timing en relevantie.
Resultaat
We hebben het bestaande materiaal gestructureerd en samengesteld om een krachtig en samenhangend verhaal te vertellen. Daarnaast biedt het brandbook dat we hebben gemaakt hem duidelijke richtlijnen om deze stijl en strategie zelfstandig voort te zetten. Te allen tijde hielden wij rekening met de thema’s die in zijn werk terugkomen. Door het consistent plaatsen van zijn content, bouwt hij een grote en trouwe groep volgers op, creëert hij meer interactie en laat Daan Groot zien waar hij goed in is.