KPN (contentstrategie & email marketing)

KPN wilde graag een nieuwe contentstrategie. Keenr heeft geholpen door nieuwe landingspagina’s, nieuwsberichten en procesmailingen te ontwikkelen.

KPN, een toonaangevende telecom- en IT-dienstverlener in Nederland, die bedrijven en particulieren
helpt met betrouwbare connectiviteit en digitale oplossingen.

Uitdaging

Wij hebben KPN Zakelijk geholpen bij het uitvoeren van de contentstrategie door nieuwe landingspagina’s, nieuwsberichten en procesmailingen te ontwikkelen. Met gerichte en relevante content hebben we bijgedragen aan een betere klantbeleving, begrijpelijkere taal en een effectievere communicatie binnen de zakelijke markt.

Onze aanpak

Bij Keenr nemen we een strategische en data-gedreven benadering om klanttrajecten te optimaliseren. In samenwerking met verschillende afdelingen binnen KPN hebben we nauwkeurig in kaart gebracht welke informatie op welk moment van de klantreis nodig was. De complexiteit van meerdere projecten en de dynamische ontwikkelingen bij KPN vroegen om een gestructureerde en gecoördineerde aanpak, zowel van hun kant als van de onze. Door deze samenwerking konden we de klantreis van KPN Zakelijk verbeteren en de klantenservice versterken.

1. Inventarisatie van informatiebehoefte

Om effectief te kunnen communiceren, hebben we allereerst nauw samengewerkt met de relevante afdelingen binnen KPN. We hebben gezamenlijk geïnventariseerd welke informatie klanten op welk moment in hun klantreis nodig hadden. Dit stelde ons in staat om de klantreis beter te begrijpen en precies te bepalen welke boodschap op welk tijdstip relevant was voor de klanten van KPN Zakelijk.

2. Ontwikkeling van een duidelijke strategie

Na de inventarisatie werd er een heldere strategie opgesteld. De focus lag op het zorgen voor consistente communicatie die de juiste informatie op het juiste moment bracht. We zorgden ervoor dat procesmailingen goed waren afgestemd en dat er duidelijke landingspagina’s werden ontwikkeld die de klanten snel en eenvoudig naar de benodigde informatie leidde. De strategie richtte zich op het verbeteren van de klantenservice en het verstrekken van relevante updates over de nieuwste veranderingen binnen KPN Zakelijk.

3. Afstemming van procesmailingen

De procesmailingen werden zorgvuldig afgestemd om ervoor te zorgen dat klanten op het juiste moment de juiste informatie ontvingen. Door de timing en inhoud van de e-mails goed af te stemmen, konden we ervoor zorgen dat klanten niet alleen goed geïnformeerd waren, maar ook tijdig actie konden ondernemen wanneer dat nodig was. Dit verhoogde de klanttevredenheid en zorgde ervoor dat klanten zich gesteund voelden door de communicatie vanuit KPN.

4. Ontwikkeling van landingspagina’s

Naast e-mailcommunicatie, hebben we ook landingspagina’s ontwikkeld die de klantreis ondersteunden. Deze pagina’s boden een overzicht van de belangrijkste informatie en veranderingen, en gaven klanten de mogelijkheid om verder te navigeren naar de specifieke secties die voor hen relevant waren. Dit versterkte de klantbeleving door het eenvoudiger te maken voor klanten om de benodigde informatie te vinden.

Resultaat

Door de samenwerking van Keenr en KPN hebben we informatie en updates over de glasvezel-aanleg voor bedrijven tijdig en juist kunnen verstrekken. Bedrijven en ondernemers bleven op de hoogte van de ontwikkelingen en werkzaamheden bij de aanleg van en overgang van glasvezel door duidelijke procesmailingen. Het aantal vragen en klachten bij de klantenservice over de ontwikkelingen van de aanleg van glasvezel, zijn door de geautomatiseerde procesmailingen en landingspagina’s aanzienlijk verminderd.

meer inzichten