KeenR blog

Vorige week hebben we het gehad over het belang van een goed keyword onderzoek en de benodigde SEO analyse tools. Deze week vertellen we je wat de vervolgstappen zijn.

#4 Nulmeting – waar staat je website nu

Ook een reis van 1000 mijl begint met een eerste stap.” -Laozi-

Nu de tools er zijn, we in kaart hebben gebracht wat er gedaan moet worden en we weten waar we op moeten focussen, is het effect van een goede SEO optimalisatie alleen te meten als er gedefinieerd wordt waar we vandaan komen. Door gebruik te maken van een rank tracker of Google Search Console, kun je snel in beeld krijgen met welke zoekwoorden je website al goed scoort in Google.

Let bij een goede nulmeting op:

  • De positie van je website op de belangrijkste keywords
  • het volume van de keywords uit het keyword onderzoek
  • Het gemiddeld aantal bezoekers per 2 á 3 weken.
  • De CTR per pagina en de gemiddeld CTR van de website.
  • Het gemiddeld aantal organische leads/ conversies/ omzet uit uw website.

Kom je er niet uit? We helpen je graag met het in-kaart brengen van je startpositie.

#5 Integreren en Interpreteren van de data en SEO Analyse.

Bij deze stap van het SEO traject wordt duidelijk waarom er zo veel werk in gaat zitten. Na een hoop data verzameld te hebben moet er ook nog wat mee gedaan worden.

Denk hierbij aan het volgende:

  • De web developer aansturen om de benodigde technische SEO optimalisatie uit stap 3 te verwerken.
  • Monitoren van de tools
  • Content met nieuwe keywords toe blijven voegen
  • Landingspagina’s en AMP pagina’s maken

En dan moet je nog goed uitkijken of de conclusies die je uit de data trekt ook klopt. Ga altijd na of er andere redenen kunnen zijn voordat je een conclusie trekt. Zijn er andere redenen waarom er eigenaardige gegevens boven komen? Is er bijvoorbeeld een stukje code of een doel niet goed ingesteld? Een SEO traject is een doorlopend proces van monitoren, analyseren, optimaliseren en implementeren.  Dat wil zeggen dat het soms een aantal maanden kan duren voordat het werk wat je in de optimalisatie steekt merkbaar wordt in de zoekresultaten van Google.

Daarnaast blijft SEO optimalisatie een aanhoudende bezigheid om:

  1. Je positie in Google te behouden
  2. Je bedrijf online te laten groeien
  3. Je concurrentiepositie te behouden

Ben je consequent bezig met optimaliseren? Dan zul je zien dat je na verloop van tijd beter zichtbaar bent in de zoekmachines! Laat je het liever aan een expert over? Neem dan contact met ons op of bekijk onze diensten.