Krijg inzicht in je Performance Max prestaties

Business performance graph with pencil

Maak jij al een tijdje gebruik van Performance Max campagnes? Baal je ervan dat je hier weinig inzicht in krijgt? Dan hebben we hier de gouden tip voor je! 

Mike Rhodes van AgencySavvy heeft een geweldig script gebouwd. Dit script maakt grafieken en tabellen om de Performance Max-uitgaven op drie netwerken te visualiseren: Shopping, Video en ‘Overig’.

Veel Google Ads-specialisten (waaronder wijzelf) gebruiken dit script omdat het mooie extra inzichten biedt. Mike Rhodes en Tobias Hink hebben diep in de API van Google gegraven en ze hebben een manier gevonden om de uitgaven in het zoeknetwerk apart te identificeren.

Introductie: Performance Max spend allocation script v20

Met het nieuwste script kun je zien of je Performance Max-budget is besteed aan Shopping, Video, Display en Zoeken.

Dit is hoe het eruit ziet: (De groene balken (Search Cost %) zijn nieuw):

Voorbeeld Perfomance Max script

Dit script is een musthave als je Performance Max-campagnes uitvoert. Je ziet in één overzicht waar Google je Performance Max-campagnebudget aan heeft besteed. Aan de hand van deze inzichten kan je een actieplan maken. Daarnaast kan je snel trends identificeren. En nieuw: bekijk of, en in hoeverre, Performance Max invloed heeft op je zoekcampagnes. Stel het script in je accounts in om inzichten en de controle terug te krijgen.

Dit is ons advies voor jou:

  • Stel de script in je accounts in.
  • Analyseer de gegevens minstens één keer per week.
  • Neem snel actie op basis van de inzichten.

Hier vind je een link naar het nieuwe script van Mike Rhodes. Zowel scripts op accountniveau als MCC-niveau zijn beschikbaar. In de beschrijving van het script vind je duidelijk hoe je het script kan installeren in jouw Google Ads account.

Wil je, naast de kostenverdeling, ook inzicht krijgen in de productprestaties van je Performance Max campagne? Je kunt de prestaties van je Performance Max-campagnes eenvoudig optimaliseren door een productstrategie op te zetten. Hierbij verdeel je de producten over vier verschillende categorieën. Hoe we dat doen leggen we uit in onze volgende blog!

Hulp nodig?

Wil je Google Shopping campagnes opzetten, maar weet je niet waar te beginnen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Auteur: Emily

Facebook
Twitter
Email
Print

Join Keenr

Mis geen enkele marketingtrend meer en ontvang goede tips om je onderneming te laten groeien!

Nieuwsbrief

Vul je naam en e-mailadres in: