Krijg inzicht in de product prestaties van je Performance Max campagnes

marketingdata

Je kan de prestaties van je Performance Max-campagnes eenvoudig optimaliseren door een productstrategie op te zetten. In deze productstrategie deel je de producten in vier verschillende categorieën. Het opzetten ervan is eenvoudig en zonder risico. Met slechts een paar muisklikken is het opgezet en er is geen technische kennis vereist.

De vier categorieën zijn:

  • Heroes: producten die 80% van de omzet genereren en minder dan 20% van je voorraad uitmaken;
  • Sidekicks: aankomende producten met hoge conversiepercentages en lage volumes, zij zullen je nieuwe helden worden;
  • Villains: deze verslinden meer dan 50% van je budget en behalen niet de beoogde ROAS-doelen;
  • Zombies: meer dan 80% van je voorraad is niet actief in de veiling. Je kunt deze eenvoudig activeren door een aparte campagne te maken.

Je kunt deze labels gebruiken voor:

  • Je campagnestructuur;
  • Het creëren van segmenten om groepen producten met dezelfde ROAS-doelen te labelen;
  • Beslissen welke producten als eerste optimalisatie van de inhoud nodig hebben;
  • Of welke producten je wilt volgen op concurrentieprijzen.

Flowboost Labelizer script installeren

Dit is weer een uitstekend Performance Max-script, dit keer gemaakt door Floris de Schrijver (oprichter van Flowboost). Het voordeel van dit script is de mogelijkheid om de prestaties van producten te analyseren. Hierdoor kan je labels creëren gebaseerd op prestaties, voor het segmenteren van je campagnes.

Je kan het script downloaden door je aan te melden voor Floris’ Google Ads-scripts bibliotheek (zoek naar Labelizer). Meld je hier aan. 

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig met het implementeren van Google Ads scripts? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Auteur: Emily

Facebook
Twitter
Email
Print

Join Keenr

Mis geen enkele marketingtrend meer en ontvang goede tips om je onderneming te laten groeien!

Nieuwsbrief

Vul je naam en e-mailadres in: