Keenr marketing

Dé SEO specialist van Keenr. Maak kennis met Arjan.

SEO or search engine optimization concept

Ontmoet: Arjan

Gek op: boeken lezen en zijn kinderen.

Slimmerik op het gebied van: SEO, CRO en online marketing

Wat is jouw specialiteit binnen online marketing?

Dat is geen moeilijke vraag om te beantwoorden voor Arjan: “Mijn voornaamste specialiteit is SEO en een algemene strategie voor een organisatie bijschijven of neerzetten. Daarnaast ben ik ook altijd erg gecharmeerd van CRO en dan vooral de psyche van de mens”.

Hoe blink jij uit op het gebied van SEO?  

Hier moet hij even over nadenken: “Ik denk dat het onderzoekende karakter ervan. Met de data voorhanden en kijken naar de concurrentie en daarop gebaseerd een plan maken. Verder kijk ik naar de resultaten van de acties die ik onderneem”.

Waarom heb jij een passie voor marketing?

“Het is enorm breed, ik heb er veel affiniteit mee”. Hij vult het daarna nog verder aan met: “Ik kom uit een ondernemersgezin, het online ondernemen spreekt me aan, het zit in mijn bloed”.

Hoe lang werk je al in online marketing?

Na even snel uitrekenen zegt Arjan “12 jaar”. Wij vroegen daarna of er veel veranderd is in de tussentijd. “Er is zeker veel veranderd, vroeger ging het alleen om zoekwoorden, nu komt er veel meer bij kijken. Vooral de invloed van ChatGPT en andere AI zijn erg interessant alsmede de virtual reality. Ik denk dat je binnen enkele jaren terugdenkt aan waar we nu zijn en bij jezelf denkt: ‘wat een achterstand hadden we toen’ ”.

Met welke (software) programma’s kan je goed mee overweg?

Arjan kijkt snel door zijn laptop en noemt alles op “Google analytics (4), search console, verschillende gratis SEO tools, ubersuggest en shineranker zijn wel goed. Verder gebruik ik ook Semrush, Ahrefs en Screamingfrog, Answerthepublic en gezond verstand.

Met wat voor vraagstukken help jij klanten?

“Ik help klanten doordat ik breed ben georiënteerd. Hierdoor kan ik klanten te helpen met de strategie op een brede schaal. Daarnaast help ik met de klantreis in kaart brengen en bedrijven door te lopen op de verbeterpunten.” zegt Arjan terwijl hij denkend kijkt. “Vooral bij grote bedrijven merk ik vaak veel blinde vlekken. Bepaalde factoren waar totaal niet aan is gedacht. Denk hierbij aan SEO, maar ook gewoon simpele zaken zoals inzicht in de klant. Want ken je klant, weet welk probleem zij hebben en weet waarom jij/jouw bedrijf daar de oplossing voor is. Fundamenteel vraagstuk in mijn ogen, maar oh zo ondergewaardeerd”.

Wat is een van de leukste opdrachten waar je aan hebt mogen werken?

Deze vraag is niet echt moeilijk voor Arjan om te beantwoorden: “De kleinere ondernemingen zijn het leukst. Bij grote bedrijven zijn er vaak te veel bestuurslagen en meningen. Waardoor alles lang duurt en er te veel overtuigingskracht nodig is. Bij kleinere bedrijven krijg je vaak de vrije hand en boek je al vrij snel resultaat. Vooral na een goed gesprek met de ondernemer is het al snel duidelijk die welke zaken aandacht behoeven”.

Welke ontwikkeling in de markt mogen opdrachtgevers niet missen?

“ChatGPT is logisch.” zegt Arjan snel. “Ik vind het zelf super interessant, iedereen wordt daardoor luier en voice search gaat sneller door deze ontwikkeling. Daarnaast is er heel veel content op ChatGPT”.

Op welk vlak wil jij je graag verder ontwikkelen?

“Ik wil mij blijven ontwikkelen in SEO, algehele marketing strategie, Neuromarketing en CRO vind ik ook leuk, omdat je heel veel op websites anders moet doen”. Als we doorvragen wat anders moet antwoord Arjan: “A/B testen zijn eigenlijk heel subjectief achteraf. Het kost te veel voor de kleinste dingen”.

Wat ga jij doen na een werkdag?

“Eten met elkaar, met de kinderen spelen, naar bed brengen, althans een poging, opruimen en sporten.” Als Arjan meer tijd overhoud kijkt hij nog tv of leest hij een boek. Daarnaast volgt hij vaak in de avonduren een cursus over zijn vakgebied. Op dit moment wijkt hij er even vanaf omdat hij beleggen ook graag onder de knie wilt krijgen. Dus naast zijn huidige studie Content Marketing, en een net afgerond SEO voor E-commerce, vind je er ook een studieboek over beleggen.

Ben je benieuwd hoe Arjan jou verder kan helpen met groeien door de inzet van SEO? Bekijk onze werkwijze voor SEO.

Facebook
Twitter
Email
Print

Join Keenr

Mis geen enkele marketingtrend meer en ontvang goede tips om je onderneming te laten groeien!

Nieuwsbrief

Vul je naam en e-mailadres in: