Keenr marketing

Interactieve Content: dé trend van 2023. Zo houd je bezoekers langer op jouw website.

Interactieve Content: dé trend van 2023. Zo houd je bezoekers langer op jouw website.

Brainstorming session

Wat is interactieve content en hoe zet je het in?

Een van de opkomende trends voor 2023 is het gebruiken van interactieve content. De naam zegt het al: het is content waar de bezoeker interactie mee kan hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan een poll of quiz op je website. 

Interactieve content zorgt ervoor dat bezoekers langer op jouw website blijven, omdat ze actief bezig zijn met het invullen van die poll of quiz. Ze kijken niet langer passief naar statische tekst en afbeeldingen, wat snel kan gaan vervelen. En als bezoekers zich vervelen, zullen ze snel weer van jouw website af gaan. 

Voorbeelden van interactieve content:

  • Infographics met klikbare diagrammen;
  • E-mails en nieuwsbrieven met een survey, quiz of de mogelijkheid om een review achter te laten;
  • Calculators, om bijvoorbeeld kosten uit te rekenen;
  • Interactieve video’s.

Interactieve content kan ook op social media gebruikt worden. Denk hierbij aan interactieve stories op Facebook of Instagram. Hierbij stel je je volgers een vraag of laat ze een poll invullen. Het mooie hiervan is dat je gelijk input krijgt voor (mogelijke) toekomstige content. 

Interactieve content

Waarom werkt interactieve content?

Zoals gezegd leidt interactieve content naar input voor toekomstige content, dit noemen we ook wel user generated content. Met bijvoorbeeld een story op Instagram met de vraag ‘’waar wil je meer over weten?’’ kan tot veel antwoorden leiden waar jouw bedrijf dan bijvoorbeeld blogs over kan schrijven. Hierdoor weet je zeker dat de content die je maakt, ook nuttig is voor je doelgroep en dus ook bekeken gaat worden. 

Wat zeggen de cijfers:

  • Interactieve content zorgt voor 2 keer meer conversies;
  • 4 tot 5 keer meer paginabezoeken (Startups);
  • 81% van de marketeers dat interactieve content langer de aandacht vasthoudt dan statische content;
  • 79% van de marketeers vindt dat interactieve content herbruikbaar is en ervoor zorgt dat bezoekers terug komen naar de website (CMI).

Al met al kunnen we zeggen dat interactieve content een goede zet is om bezoekers langer op jouw website te houden. Maar ook zorgt het dus voor meer bezoekers en conversies.

Hulp nodig?

Wil je interactieve content inzetten op jouw website of socials, maar je weet niet zo goed waar je moet beginnen? Neem vrijblijvend contact op met ons.

Auteur: Lisa

Facebook
Twitter
Email
Print

Join Keenr

Mis geen enkele marketingtrend meer en ontvang goede tips om je onderneming te laten groeien!

Nieuwsbrief

Vul je naam en e-mailadres in: